En härlig start på lördagen.

Allra första skall jag svara på en kommentar;

Om målet är fettreducering och inte viktminskning så är väl invägning ingen vidare relevant mätmetod för att se förbättringar/försämringar. Någon form av fettmätning är väl det som gäller i så fall, typ caliper, just saying..

Och det är givetvis att väga sig ensamt inte visar på några stora resultat. Däremot så kommer en minskning synas och tillsammans med mätningar, vilket jag otydligt inte skrev att även mätningar kommer att ske, kan man se ett trevligt resultat. Vi har förvisso fettmättningsutrustad våg men sen kan man också fundera på hur bra den egentligen är. Men till en början kommer vågen visa neråt. Om man visar plus i både mätning och vikt så visar det ju på att man slavat, jag tänker då främst på magpartiet där merparten av min övervikt sitter. Jag är ju för dom som känner mig inte benådad med en "jämn" övervikt utan allt sitter på mage och rygg. En lite klick under hakan också men det är förbisebart.
Men jag tycker det var ett bra påpekande när jag visade brist i att förklara fullt ut!

Dagen började med min klassiska frukost;
Keso och ganska mager skinka tillsammans med en Wasasportknäckeskiva med ost på.
Jag älskar denna frukost. Jag tröttnar typ aldrig! Yum <3

Sen har jag jobbat idag, ett pass vattengympa på GIH-badet och jag hade hela 10 deltagare idag! Till historien hör att denna vattengympa startade för två veckor sen och första veckan kom det en enda. Detta p.g.a. bristande reklam. Så det blev till att ställa in. Men förra veckan hade det ökat till 4 stycken så jag körde järnet med de fyra tappra aspiranterna. Men idag känndes det tiptopp! 10 deltagare och dom var helt slut när dom gick från passet. Alla var nöjda. Sånt får en att älska sitt instruktörsyrke. Till våren kommer jag bli spinninginstruktör också. Så nu resten av året ska jag gå på spinning minst 2 dagar i veckan. Helst fler. Efter nyår kommer jag sitta på cykeln så många dagar i veckan jag kan ^^
En stund senare befann jag mig inne på gymmet. Körde lite Crosstrainer för att få upp pulsen igen. Efter mina tio minuter på CTn så körde jag skiten ur axlar och biceps. Jag är fortfarnade lite skakig ;) På det körde jag på lite extra med CTn igen för att pumpa ut den sista energin, jag gick från GIH och mådde lätt illa.

Marcus
han gjorde bedriften att åter igen slå personbästa på milen. Idag sprang han en mil på 51 minuter och 29 sekunder. Det är strongt! Men det står ju också en lite figur med horn (alt. flickvän) och tvingar honom att öka i intervaller. 

Till lunch lagades här en toppengod korvstroganoff.
Omnomnom
Eftersom att jag brassade på ordentligt har jag lite råris till stroganoffen.
Vi använder alltid kycklingkorv eftersom den har högre köttprocent än vad vanlig falukorv har. Så kesonörd som jag är. När man styrketränar behöver man protein, massor av protein och då använder jag mig till stor del av keso men också lite proteinpulver emellanåt.

och kommetera gärna. Det är alltid uppkattat med åsikter. Så länge man kan lägga upp det man vill säga på ett sjysst sätt ^^

Kommentarer
Postat av: Michelle

Bra blogg:)

2011-10-22 @ 20:04:26
URL: http://ponnybrudarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0