Motivation.

Jag hej och välkomna säger man väl.
Detta är en blogg som handlar om träning och fettreducering.

Men varför säger jag så? varför inte det vanliga klyschiga ordet viktminskning? jo för att jag själv är av den börd att jag gärna styrketränar. Vilket i gör att jag faktiskt bränner mer, men i samband med att min muskler växer så kommer jag inte se resultatet i vågen. För muskler väger mer än fett.

Så nu tänker jag att jag ska samla på mig en bunt läsare som kommer klaga om jag fuskar. Så nu blir det till att köra på allvar.
Dock tänker jag Ge mig själv lite tjyvstart. Jag tänker inte ställa mig på våge förräns fredag nästa vecka. Och ta det som min startvikt. Det är mestadels för att jag vet att jag lagt på mig något kilo. Jag förnekar alltså sanningen och låter mig själv få lite uppskov med själva "invägningen".

Min Sambo har jag redan lyckats få igång så han har tappt 15 kilo, och det är inte många kvar. Men jag vill inte köra helt själv så jag låter (tvingar) Karln att ställa upp och låta sin träning bli offentlig.

Imorgon ska Han springa en mil och jag ska leda vattengympa samt ta en tripp inpå gymmet.

Schululu :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om målet är fettreducering och inte viktminskning så är väl invägning ingen vidare relevant mätmetod för att se förbättringar/försämringar. Någon form av fettmätning är väl det som gäller i så fall, typ caliper, just saying..

2011-10-21 @ 23:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0