Sockerintolerant?

Ja jag mår verkligen dåligt av socker. Min mage sväller och jag mår illa. Nog för att socker alltid varit en "hälsofara" men på samma sätt som vitt mjöl är dåligt finns det glutenintoleranta. Men Sockerintolerant?
Mja det låter underligt. Men whatever floats my boat, jag kommer inte äta socker mer.. Eller antagligen kommer det komma dagar som jag låter munnens inbillning vinna över kroppens välmående men det är långt kvar in i framtiden. 
Chips och popcorn är ju också gott ;) Ja om man promt ska äta något onödigt onyttigt.

Men nu får det vara känner jag. Jag ska gå ner 3 kilo från nu innan jag ens tänker tanken på snacks. Nyttigt som onyttigt. Det här med belöning är skiten. Om tre kilo ska jag köpa ett våffeljärn. :)



Kommentarer
Postat av: JL

Vad skönt att du känner att du inte mår bra av socker, eller inte skönt kanske, snarare tvärtom, men något man känner att man mår dåligt av blir ju enklare att motstå, för varje dag som går blir man mer övertgad om att man inte vill stoppa det i sin mun. Själv känner jag så med socker nu, tansken på att stoppa det i min mun känns inte bra, det känns nästan så som kött gjorde för mig förut, jag vill inte, det är konstigt vad fort det går!

2012-02-13 @ 12:19:01
URL: http://healthforever.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag mår inte heller bra av socker.. Och många förstår inte det. Men det är såååå skönt när man väl inser vad som är fel och kan göra något åt det!

2012-02-17 @ 10:03:30
URL: http://hurtigsoffpotatis.blogg.se/
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Sv Hehe jo men precis... Jag fastnar själv lätt vid spel av olika slag. Men bloggen har rätt mkt tid när jag orkar sitta länge vid datorn. Den kan ta flera timmar vissa dagar - så jag känner inte direkt att jag kan klaga på honom heller :D

2012-03-07 @ 23:17:16
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0